szkolenia dla rad pedagogicznych
Odpowiadając na zapotrzebowanie placówek oświatowych, przedstawiamy Państwu ofertę szkoleń dla rad pedagogicznych na bieżący rok szkolny. Zawiera ona nowości związane z aktualnymi trendami i kierunkami kształcenia oraz bieżącymi zmianami w przepisach oświatowych, a także starsze propozycje szkoleń i warsztatów, które cieszyły się do tej pory największym zainteresowaniem.
Celem organizowanych przez nas szkoleń jest udzielenie Państwu wsparcia merytorycznego i metodycznego w zakresie doskonalenia kompetencji zawodowych, wskazanie kierunków rozwoju osobistego, zapoznanie Państwa z nowościami w dynamicznie przeobrażającej się rzeczywistości szkolnej oraz pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów pedagogicznych.
Zajęcia odbywają się w formie wykładowej lub warsztatowej. W warsztatach szczególny nacisk kładziemy na praktyczne zastosowanie nowej wiedzy i umiejętności, a także pracę nad konkretnymi problemami danej szkoły, klasy czy osoby. W przypadku szkoleń prowadzonych w formie warsztatowej optymalna liczebność grupy nie powinna przekraczać 35 – 40 osób. Szkolenia odbywają się na terenie Państwa szkoły w dogodnych dla Państwa terminach oraz godzinach.
Blok I: Szkolenia z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, interdyscyplinarnych narzędzi i sposobów pracy nauczyciela oraz zagadnień prawnych – 1 500 zł brutto (135 minut)
Blok II: Szkolenia z zakresu neurodydaktyki – 1 900 zł brutto (135 minut)
Pakiet dwóch szkoleń (szkolenie z bloku I + szkolenie z bloku II) – 2 850 złZapisy przyjmujemy przez cały rok szkolny.
ROZWÓJ OSOBISTY I ZAWODOWY
Zakres tematyczny:
Dla wielu młodych ludzi dzień bez Internetu to prawdziwa tragedia. Chęć oglądania i obserwowania innych, ale także bycia widzianym i monitorowanym przez pozostałych użytkowników sieci, niesie za sobą wiele niebezpieczeństw. Agresja i przemoc rówieśnicza zmieniły swoje oblicze, przenosząc się ze szkolnych korytarzy do świata wirtualnego. Hejt stał się stałym elementem internetowego krajobrazu. Jak wynika z opracowania przygotowanego przez firmę badawcza IQS na zlecenie Global Dignity Poland pt. „Wilki i Owce w Internecie, czyli raport na temat hejtu wśród młodzieży” aż 20 proc. młodych ludzi w wieku 12-24 lata przyznało, że hejtowało w Internecie, a 43 proc. samemu doświadczyło hejtu. Dlatego w dobie globalnej wioski tak ważne jest, aby zarówno nauczyciele, jak i rodzice potrafili rozpoznać współczesne zagrożenia i przeciwdziałać ich skutkom. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się czym jest hejt, jak na niego reagować oraz jak uczyć świadomego dbania o wizerunek w Internecie. Poznają także procedurę reagowania w przypadku cyberprzemocy, symptomy nałogowego korzystania z telefonu komórkowego oraz sposoby wartościowego wykorzystania telefonu komórkowego w odniesieniu do życia szkolnego i edukacji uczniów.
Forma zajęć:
Wykład z elementami warsztatu
INTERDYSCYPLINARNE NARZĘDZIA I SPOSOBY PRACY NAUCZYCIELA
Zakres tematyczny:
Forma zajęć:
Koncepcja English Medium Instruction (EMI)
Specyfika pracy w środowisku międzykulturowym
Znaczenie poprawności językowej w koncepcji EIM
Relacje nauczyciel - uczeń.
Forma zajęć:
Warsztat praktyczno-teoretyczny
NEURODYDAKTYKA
Zakres tematyczny:
Układ kary i nagrody, niesymetryczne działanie bodźców, eustres i dystres, mobilizacja a dezorganizacja. Płaty przedczołowe w stresie, struktura i funkcje, systemy Go/NoGo, motywacja i działanie demotywujące stresu. Badanie stresu fizjologicznego. Czym jest stres na poziomie energetyki organizmu?
Forma zajęć:
Wykład ilustrowany z elementami heurezy.
PRAWO
Zakres tematyczny:
Celem szkolenia jest analiza odpowiedzialności prawnej nauczycieli w ujęciu teoretycznym oraz praktycznym. W gąszczu ciągle zmieniających się przepisów prawa oświatowego, w związku z coraz częściej pojawiającymi się w szkołach atakami na pedagogów i stosowaniem wobec nich przemocy fizycznej, a także w obliczu nagłaśnianych w mediach przykładów niewłaściwych bądź niezgodnych z prawem zachowań nauczycieli warto aby kadra pedagogiczna dokładnie znała zakres odpowiedzialności prawnej jaka wiąże się z ich zawodem.
Forma zajęć:
Wykład syntetyzujący.