zespół trenerów

fic_maciej.png

dr hab. Maciej Fic

Dydaktyk i historyk, przez ponad dekadę nauczyciel w szkołach ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych, autor i współautor podręcznika dla szkoły ponadgimnazjalnej, programu kształcenia, zbiorów zadań; rzeczoznawca podręcznikowy przy MEN, ekspert Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego. Podczas realizacji projektów edukacyjnych współpracował m.in. z Instytutem Badań Regionalnych Biblioteki Śląskiej w Katowicach, Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Jaworznie i Kuratorium Oświaty w Katowicach. Publikował m.in. na łamach dwumiesięcznika "Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie".
joanna_gardynik.png

Joanna Gardynik

Psycholog szkolny w szkołach wszystkich szczebli. W 2014 roku uzyskała akredytację w International Coach Federation (ICF) na poziomie Associated Certified Coach (ACC). Ma za sobą szkolenia z zakresu interwencji i pomocy psychologicznej, systemowej pracy z rodziną, prowadzenia szkoleń, metody porozumienia bez przemocy. Pasjonuje się edukacją. W swojej pracy koncentruje się na rozwijaniu kompetencji nauczycieli i uczniów. Posiada szerokie doświadczenia pracy z różnymi grupami (młodzież, studenci, nauczyciele, seniorzy, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym). Prowadzi zajęcia warsztatowe dla nauczycieli. Jest także superwizorem tutorów wdrażających metodę tutoringu w swoich instytucjach. W ramach Programu „Tutor” i „Akademia Liderów” Fundacji Świętego Mikołaja pracuje z młodzieżą jako tutor. Lubi ludzi i uwielbia obserwować ich rozwój i zmianę.
gruszczyk_marcela.jpg

dr Marcela Gruszczyk

Historyk, tutor, szkoleniowiec z zakresu rozwoju osobistego i nowoczesnej edukacji. Adiunkt w Instytucie Historii UŚ. W pracy naukowej zajmuje się historią stosunków polsko-rosyjskich w XX wieku oraz ideą jedności słowiańskiej. W obszarze aktywności zawodowej prowadzi warsztaty dla nauczycieli oraz zajęcia dla uczniów i studentów. Pełnomocnik Rektora Uniwersytetu Śląskiego ds. promocji i współpracy ze szkołami, koordynator UŚ dla Nauczycieli, tutor w programie Uniwersytet Najlepszych, trener Uniwersytetu Młodego Odkrywcy, UŚ Maturzystów oraz UŚ Młodzieży. Koordynator merytoryczny Kongresu Oświaty Katowice 2016 i 2018. Prywatnie miłośniczka podróży oraz entuzjastka reportaży.
ewa-jarosz.jpg

Dr hab. Ewa Jarosz

Pedagog, naukowiec, badaczka problemów społeczno-wychowawczych oraz nauczyciel akademicki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Autorka licznych artykułów i książek w zakresie kilku obszarów tematycznych: problemów diagnozy pedagogicznej i społecznej, przemocy wobec dzieci oraz partycypacji społecznej (aktywnego obywatelstwa) dzieci i młodzieży. Laureatka wielu nagród naukowych. Ekspert w obszarze praw dziecka. Społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka. Autorka ogólnopolskich raportów na temat postaw społecznych wobec przemocy w wychowaniu.
marek-kaczmarzyk.jpg

dr Marek Kaczmarzyk

Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia oraz podręczników i programów szkolnych. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. Od 2000 roku kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski).
lech_krzyzanowski.png

dr hab. Lech Krzyżanowski

Historyk, prawnik; adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego; przewodniczący Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia. Nauczyciel-praktyk, przez kilkanaście lat pracujący m.in. w szkole podstawowej i liceum ogólnokształcącym. Redaktor merytoryczny prawniczego Wydawnictwa Od.Nowa; dyrektor Wydawnictwa Cum Laude.
beata-master.jpg

dr Beata Master

doktor nauk społecznych, tutor, superwizor procesów tutorskich, coach, trener kompetencji interpersonalnych, autorka książki pt. „Edukacja spersonalizowana. Tutoring. Coaching. Mentoring. Edukacja domowa”. Szkoli się w zakresie psychoterapii. Przeprowadziła ponad 500 godzin procesów indywidualnych, ma na swoim koncie prawie 3000 godzin trenerskich, prowadzi zajęcia na wyższych uczelniach. Stworzyła i zarządza marką BE-MASTER, jest wiceprezesem zarządu Fundacji Pracowania Jutr. Beata Master pomogła setkom ludzi odkryć ich uśpione talenty i zrealizować marzenia. Mówi o sobie: „Jestem nauczycielką drugiego kroku. Pierwszy zawsze należy do osoby, która rozpoczyna przygodę z rozwojem”.  W edukacji ceni sobie wolność myślenia, bycia i działania. Więcej: https://be-master.pl/o-mnie

marcin-gierczyk.jpg

dr Marcin Gierczyk

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Visiting Teaching Fellow w The Jubilee Centre for Character and Virtues, University of Birmingham. W 2018 roku odbył miesięczny staż dydaktyczny w Oriel College (University of Oxford), który jest pierwszym królewskim kolegium oksfordzkim zatwierdzonym przez króla Edwarda II w 1326 roku. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje na pedagogice zdolności, edukacji aksjologicznej oraz pedagogice resocjalizacyjnej i społecznej. W swoim dorobku naukowym posiada publikacje z pogranicza metodologii badań problemów społecznych, pedeutologii, pedagogiki zdolności, pedagogiki społecznej i polityki gender, które często mają charakter komparatystyczny i są związane z mobilności społeczną i wielokulturowością.
jmercik.jpg

Dr Joanna Mercik

Dydaktyk, historyk. Absolwentka socjologii reklamy i komunikacji społecznej. Wykładowca akademicki, nauczyciel historii w gimnazjum, szkoleniowiec z zakresu rozwoju osobistego, doradca w dziedzinie promocji i kreowania wizerunku. Pracuje w Instytucie Historii UŚ. Autorka artkułów naukowych i uczestniczka konferencji dotyczących problemów edukacji szkolnej. Prywatnie matka trójki córek, miłośniczka gier planszowych i literatury hiszpańskiej.
mpioyrowska.jpg

Dr Magdalena Piotrowskia-Grot

Absolwentka jednolitych studiów magisterskich i doktoranckich Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego, doktor nauk humanistycznych, nauczyciel. W 2016 roku obroniła rozprawę doktorską "Wizje zaświatów w polskiej poezji współczesnej. Wybrane reprezentacje". Autorka książek "W głąb. Szkice o współczesnej poezji Śląska i Zagłębia" (Katowice 2017) oraz "Przemeblowanie (w) wieczności. Wizje zaświatów w polskiej poezji współczesnej" (Katowice 2018). Swoje szkice i recenzje publikowała w "Wielogłosie", "Śląsku", "Śląskich Studiach Polonistycznych", "FA-arcie". Zajmuje się poezją, ale także nowoczesną edukacją, dydaktyką akademicką i szkolną. Na swoich warsztatach skupia się przede wszystkim a na edukacji spersonalizowanej, wizji uczenia (się) oraz dydaktyce opartej na krytycznej lekturze tekstów kultury. Zastępca dyrektora Uniwersytetu Otwartego w Uniwersytecie Śląskim.
mikoaj-marcela.jpg

Dr Mikołaj Marcela

pisarz, nauczyciel akademicki, autor tekstów piosenek. Doktor nauk humanistycznych, magister filologi polskiej i filozofii, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych. Wicedyrektor kierunków sztuka pisania, filologia klasyczna i mediteranistyka na Uniwersytecie Śląskim. Autor bestsellerowego poradnika dla rodziców „Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecko. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens” oraz dwóch vege kryminałów dla dzieci w każdym wieku: „Best Seler i zagadka znikających warzyw” oraz „Best Seler i tajemnica rodu Kokosów”. Nauczyciel mianowany, tutor w rozmaitych programach edukacyjnych i certyfikowany moderator procesu Design Thinking. Prowadził warsztaty pisarskie dla uczniów szkół podstawowych
i średnich. Pisał teksty piosenek dla wyróżnionego w amerykańskich konkursach muzycznych projektu Magnetic Clouds oraz dla rozmaitych polskich wykonawców. Mieszka w Katowicach.
monika-szczepanik.jpg

Monika Szczepanik

certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy. Nauczycielka, dyrektorka, edukatorka. Pracuję z parami, rodzinami, nauczycielami, liderami organizacji biznesowych, administracyjnych i społecznych. W swojej pracy korzysta z narzędzi, które sama wypróbowała i o których sensie jest głęboko przekonana. Czerpię inspirację z wielu źródeł. Korzysta z podejścia Jespera Juula (Family Lab), IFS (Internal Family Systems-Systemu Wewnętrznej Rodziny), praktyki uważności i pracy Brene Brown.
ewelina-adamczyk1.jpg

Ewelina Adamczyk

certyfikowana trenerka Minimediacji metodą SNO, autorka portalu DziecisąWażne, współorganizatorka Konferencji Empatii, nauczycielka zaangażowana
w Edukację Relacji. O ponad dziesięciu lat integruje w swoim życiu żony i mamy idee Porozumienia bez Przemocy, neurodydaktyki i mindfulness.
Copyright © 2015-2019 Uniwersytet Śląski w Katowicach