zespół trenerów

fic_maciej.png

dr hab. Maciej Fic

Dydaktyk i historyk, przez ponad dekadę nauczyciel w szkołach ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych, autor i współautor podręcznika dla szkoły ponadgimnazjalnej, programu kształcenia, zbiorów zadań; rzeczoznawca podręcznikowy przy MEN, ekspert Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego. Podczas realizacji projektów edukacyjnych współpracował m.in. z Instytutem Badań Regionalnych Biblioteki Śląskiej w Katowicach, Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Jaworznie i Kuratorium Oświaty w Katowicach. Publikował m.in. na łamach dwumiesięcznika "Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie".
joanna_gardynik.png

Joanna Gardynik

Psycholog szkolny w szkołach wszystkich szczebli. W 2014 roku uzyskała akredytację w International Coach Federation (ICF) na poziomie Associated Certified Coach (ACC). Ma za sobą szkolenia z zakresu interwencji i pomocy psychologicznej, systemowej pracy z rodziną, prowadzenia szkoleń, metody porozumienia bez przemocy. Pasjonuje się edukacją. W swojej pracy koncentruje się na rozwijaniu kompetencji nauczycieli i uczniów. Posiada szerokie doświadczenia pracy z różnymi grupami (młodzież, studenci, nauczyciele, seniorzy, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym). Prowadzi zajęcia warsztatowe dla nauczycieli. Jest także superwizorem tutorów wdrażających metodę tutoringu w swoich instytucjach. W ramach Programu „Tutor” i „Akademia Liderów” Fundacji Świętego Mikołaja pracuje z młodzieżą jako tutor. Lubi ludzi i uwielbia obserwować ich rozwój i zmianę.
gruszczyk_marcela.jpg

dr Marcela Gruszczyk

Historyk, tutor, szkoleniowiec z zakresu rozwoju osobistego i nowoczesnej edukacji. Adiunkt w Instytucie Historii UŚ. W pracy naukowej zajmuje się historią stosunków polsko-rosyjskich w XX wieku oraz ideą jedności słowiańskiej. W obszarze aktywności zawodowej prowadzi warsztaty dla nauczycieli oraz zajęcia dla uczniów i studentów. Pełnomocnik Rektora Uniwersytetu Śląskiego ds. promocji i współpracy ze szkołami, koordynator UŚ dla Nauczycieli, tutor w programie Uniwersytet Najlepszych, trener Uniwersytetu Młodego Odkrywcy, UŚ Maturzystów oraz UŚ Młodzieży. Koordynator merytoryczny Kongresu Oświaty Katowice 2016 i 2018. Prywatnie miłośniczka podróży oraz entuzjastka reportaży.
ewa-jarosz.jpg

Dr hab. Ewa Jarosz

Pedagog, naukowiec, badaczka problemów społeczno-wychowawczych oraz nauczyciel akademicki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Autorka licznych artykułów i książek w zakresie kilku obszarów tematycznych: problemów diagnozy pedagogicznej i społecznej, przemocy wobec dzieci oraz partycypacji społecznej (aktywnego obywatelstwa) dzieci i młodzieży. Laureatka wielu nagród naukowych. Ekspert w obszarze praw dziecka. Społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka. Autorka ogólnopolskich raportów na temat postaw społecznych wobec przemocy w wychowaniu.
marek-kaczmarzyk.jpg

dr Marek Kaczmarzyk

Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia oraz podręczników i programów szkolnych. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania. Od 2000 roku kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski).
lech_krzyzanowski.png

dr hab. Lech Krzyżanowski

Historyk, prawnik; adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego; przewodniczący Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia. Nauczyciel-praktyk, przez kilkanaście lat pracujący m.in. w szkole podstawowej i liceum ogólnokształcącym. Redaktor merytoryczny prawniczego Wydawnictwa Od.Nowa; dyrektor Wydawnictwa Cum Laude.
beata-master.jpg

dr Beata Master

doktor nauk społecznych, tutor, superwizor procesów tutorskich, coach, trener kompetencji interpersonalnych, autorka książki pt. „Edukacja spersonalizowana. Tutoring. Coaching. Mentoring. Edukacja domowa”. Szkoli się w zakresie psychoterapii. Przeprowadziła ponad 500 godzin procesów indywidualnych, ma na swoim koncie prawie 3000 godzin trenerskich, prowadzi zajęcia na wyższych uczelniach. Stworzyła i zarządza marką BE-MASTER, jest wiceprezesem zarządu Fundacji Pracowania Jutr. Beata Master pomogła setkom ludzi odkryć ich uśpione talenty i zrealizować marzenia. Mówi o sobie: „Jestem nauczycielką drugiego kroku. Pierwszy zawsze należy do osoby, która rozpoczyna przygodę z rozwojem”.  W edukacji ceni sobie wolność myślenia, bycia i działania. Więcej: https://be-master.pl/o-mnie

natalia-stepien.jpg

dr Natalia Stępień-Lampa

doktor nauk społecznych, adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych UŚ. W pracy naukowej zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją, polityką edukacyjną i jej rolą w systemie polityki społecznej. Trener (w 2010 roku ukończona Szkoła Trenerów Biznesu), wykładowca akademicki (od 2009 roku), certyfikowany tutor (2018), instruktor harcerski w stopniu harcmistrzyni, organizator letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży związanej z ZHP (2003–2015). Koordynator Uniwersytetu Śląskiego Młodzieży (inicjatywy edukacyjnej skierowanej do młodzieży szkolnej), koordynator Uniwersytetu Najlepszych (programu UŚ opierającego się na tutoringu skierowanego do młodzieży szkolnej), szkoleniowiec Uniwersytetu dla Nauczycieli (prowadzi warsztaty m.in. z wykorzystania TIK w pracy z uczniami). Prywatnie zakochana w górach (w szczególności w Tatrach), miłośniczka podróży i wszelakich sportów (zwłaszcza jazdy na rolkach, badmintona, siatkówki i narciarstwa zjazdowego), w czasie wolnym pochłania kryminały i książki fantasy. Mama małego Tymka.

marcin-gierczyk.jpg

dr Marcin Gierczyk

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Visiting Teaching Fellow w The Jubilee Centre for Character and Virtues, University of Birmingham. W 2018 roku odbył miesięczny staż dydaktyczny w Oriel College (University of Oxford), który jest pierwszym królewskim kolegium oksfordzkim zatwierdzonym przez króla Edwarda II w 1326 roku. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje na pedagogice zdolności, edukacji aksjologicznej oraz pedagogice resocjalizacyjnej i społecznej. W swoim dorobku naukowym posiada publikacje z pogranicza metodologii badań problemów społecznych, pedeutologii, pedagogiki zdolności, pedagogiki społecznej i polityki gender, które często mają charakter komparatystyczny i są związane z mobilności społeczną i wielokulturowością.
ewa-dbska.jpg

Ewa Dębska

Z wykształcenia nauczyciel z kulturoznawczym fundamentem oraz zamiłowaniem do edukacji alternatywnej i myślenia o nauczaniu w kategoriach projektowania środowiska sprzyjającego uczeniu się. Szczególnie zainteresowana metodyką nauczania wspierającą uczenie się we współpracy. Uczestnik i koordynator zagranicznych mobilności edukacyjnych i zawodowych do krajów skandynawskich. Założycielka i liderka nieformalnej grupy samokształceniowej Nauczyciele z Pasją. Kierownik biura Uniwersytetu Otwartego w Uniwersytecie Śląskim, współtwórca i koordynator Otwartych Spotkań Dydaktycznych Uniwersytetu Śląskiego, członek Rady Organizacyjnej Uniwersytetu Najlepszych, koordynator organizacyjny Kongresu Oświaty Katowice 2018. Czas wolny spędza przede wszystkim na parkiecie, gdzie realizuje swoje taneczne pasje. Entuzjastka muzyki, nowych technologii i designu, a także żeglarstwa i jazdy na rowerze.
jmercik.jpg

Dr Joanna Mercik

Dydaktyk, historyk. Absolwentka socjologii reklamy i komunikacji społecznej. Wykładowca akademicki, nauczyciel historii w gimnazjum, szkoleniowiec z zakresu rozwoju osobistego, doradca w dziedzinie promocji i kreowania wizerunku. Pracuje w Instytucie Historii UŚ. Autorka artkułów naukowych i uczestniczka konferencji dotyczących problemów edukacji szkolnej. Prywatnie matka trójki córek, miłośniczka gier planszowych i literatury hiszpańskiej.
dhofman.jpg

Dominiki Hofman-Kozłowska

tutor, trener, superwizor procesów tutorskich. W obszarze naukowym podejmuje refleksję nad przyszłością i rozwojem edukacji integralnej, personalistycznej i demokratycznej. W obszarze aktywności zawodowej kieruje Centrum Dydaktyki w Uniwersytecie Otwartym UŚ. Dodatkowo prowadzi szkolenia, głównie dla nauczycieli szkolnych, akademickich i edukatorów. Posiada wieloletnie doświadczenie pracy z grupami (prawie 2000 godzin trenerskich). Autorka licznych artykułów i publikacji. Jej życie kręci się wokół edukacji. Z fascynacją zgłębia tajniki edukacji alternatywnej i wspiera szkoły w zmianie.
mpioyrowska.jpg

Dr Magdalena Piotrowskia-Grot

Absolwentka jednolitych studiów magisterskich i doktoranckich Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego, doktor nauk humanistycznych, nauczyciel. W 2016 roku obroniła rozprawę doktorską "Wizje zaświatów w polskiej poezji współczesnej. Wybrane reprezentacje". Autorka książek "W głąb. Szkice o współczesnej poezji Śląska i Zagłębia" (Katowice 2017) oraz "Przemeblowanie (w) wieczności. Wizje zaświatów w polskiej poezji współczesnej" (Katowice 2018). Swoje szkice i recenzje publikowała w "Wielogłosie", "Śląsku", "Śląskich Studiach Polonistycznych", "FA-arcie". Zajmuje się poezją, ale także nowoczesną edukacją, dydaktyką akademicką i szkolną. Na swoich warsztatach skupia się przede wszystkim a na edukacji spersonalizowanej, wizji uczenia (się) oraz dydaktyce opartej na krytycznej lekturze tekstów kultury. Zastępca dyrektora Uniwersytetu Otwartego w Uniwersytecie Śląskim.
mikoaj-marcela.jpg

Dr Mikołaj Marcela

pisarz, nauczyciel akademicki, autor tekstów piosenek. Doktor nauk humanistycznych, magister filologi polskiej i filozofii, absolwent Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych. Wicedyrektor kierunków sztuka pisania, filologia klasyczna i mediteranistyka na Uniwersytecie Śląskim. Autor bestsellerowego poradnika dla rodziców „Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecko. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens” oraz dwóch vege kryminałów dla dzieci w każdym wieku: „Best Seler i zagadka znikających warzyw” oraz „Best Seler i tajemnica rodu Kokosów”. Nauczyciel mianowany, tutor w rozmaitych programach edukacyjnych i certyfikowany moderator procesu Design Thinking. Prowadził warsztaty pisarskie dla uczniów szkół podstawowych
i średnich. Pisał teksty piosenek dla wyróżnionego w amerykańskich konkursach muzycznych projektu Magnetic Clouds oraz dla rozmaitych polskich wykonawców. Mieszka w Katowicach.
monika-szczepanik.jpg

Monika Szczepanik

certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy. Nauczycielka, dyrektorka, edukatorka. Pracuję z parami, rodzinami, nauczycielami, liderami organizacji biznesowych, administracyjnych i społecznych. W swojej pracy korzysta z narzędzi, które sama wypróbowała i o których sensie jest głęboko przekonana. Czerpię inspirację z wielu źródeł. Korzysta z podejścia Jespera Juula (Family Lab), IFS (Internal Family Systems-Systemu Wewnętrznej Rodziny), praktyki uważności i pracy Brene Brown.
ewelina-adamczyk1.jpg

Ewelina Adamczyk

certyfikowana trenerka Minimediacji metodą SNO, autorka portalu DziecisąWażne, współorganizatorka Konferencji Empatii, nauczycielka zaangażowana
w Edukację Relacji. O ponad dziesięciu lat integruje w swoim życiu żony i mamy idee Porozumienia bez Przemocy, neurodydaktyki i mindfulness.
Copyright © 2015-2019 Uniwersytet Śląski w Katowicach